KözOP-3.5.0-09-11-2012-0018
Projekt neve:
2+1–1+2 sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon
Projekt leírása (általános leírás):
A gyorsforgalmi úthálózat megvalósítása során egyik alapvető kérdés a keresztmetszet és a vonalvezetés kialakítása, az ütemezés kérdése, valamint a gazdaságosság. Az érvényes előírások alapján a 2×2 sávos autópályák első ütemeként megvalósuló 2×1 sávos autóutak nem voltak gazdaságosak. A kétirányú forgalmú autóutakra – a szakasz hosszának 75%-ában – előírt előzési látótávolság biztosítása olyan nagyvonalú vonalvezetési paraméterek alkalmazását tette szükségessé az első ütemben, amire a második ütemben nem volt szükség. Az előzési szakaszként is figyelembe vett, véglegesen kiépített csomópontok és környezetük balesetveszélyesek voltak.
A megépült kétsávos autóutak forgalom-biztonsági problémái:
- a csomóponti szakaszokon előzés közbeni ütközések, illetve utoléréses balesetek történtek,
- a szabálytalan előzésből frontális ütközéses balesetek származtak,
- a nemzetközi gyorsforgalmi hálózat részeként meglévő, alacsonyabb szolgáltatási szintű szakaszokon elsősorban éjjel, illetve rossz látási viszonyok között külföldi járművezetők voltak balesetek részesei.
A projekt célcsoportjai: Nemzeti Közlekedési Hatóság, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, Állami Autópálya Kezelő Zrt., Magyar Közút, közúti szolgáltatók, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., járművezetők, tervezők, üzemeltetők stb.
A felmerült problémák miatt szükséges az útügyi tervezési előírások felülvizsgálata, átdolgozása, esetleges módosítása, amit az új szemlélet és az új előírások befolyásolhatnak. Szükséges egyes csatlakozó jogszabály-változtatások előkészítése, oktatási és ismeretterjesztő anyagok készítése.
Kedvezményezett neve és elérhetősége:
Magyar Útügyi Társaság
1024 Budapest, Petrezselyem u. 15–19.
Telefon: +36 (1) 315-0322, +36 (1) 316-1077
E-mail: office@maut.hu
Honlap: www.maut.hu
Közreműködő szervezet neve és elérhetősége:
KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt
1012 Budapest, Vérmező út 4.
Honlap: www.kiksz.eu
Sajtóanyagok
|
|
Tájékoztató táblaProjekt előrehaladás
Konferenciák anyagaiHóz Erzsébet: 2+1–1+2 sávos utak forgalomlefolyása, Útügyi Napok, Győr, 2014 szeptember 24–25.
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Budapest, 2014. október 6. 2+1–1+2 sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon, Bevezető előadás
Közlekedési Koordinációs Központ, Budapest, 2014. november 25.
21. Útépítési Akadémia, 2015. január 13. Rétháti András: A KÖZOP-3.5.0-09-11-2012-0018 projekt rövid bemutatása Koren Csaba: Önmagukat magyarázó utak tervezési szempontjai Hóz Erzsébet: Nemzetközi aktualitások, hazai vizsgálatok és mérések tapasztalatai Felméri Béla: Folyamatos háromsávos (2+1/1+2) utak hálózati alkalmazási feltételrendszere Csorja Zsuzsanna: Keresztmetszeti kialakítás, átmeneti szakaszok, fizikai elválasztás Siska Tamás: Jelzésrendszer, közlekedéspszichológiai megfontolások
GalériaMunkamegbeszélés, 2014.április (3 fotó) Munkamegbeszélés, 2014. november (4 fotó) 21. Útépítési Akadémia, 2015. január 13. (66 fotó)
|
KAPCSOLÓDÓ OLDALAK
MŰSZAKI ELŐÍRÁSOK
KÖZELGŐ ESEMÉNYEK
ÚJDONSÁGOK
Bevezetés a geotechnikai világába (I–V. kötet) DIÁK
2024. július 01.
1700 oldal,
12 500 Ft+áfa